Klager

Vejledning til klager:

 

Bestyrelsen vil altid opfordre eventuelle uenigheder, så som hæk højde o.l., til å forbliv en samtale mellem de forskellige parter uden at involvere bestyrelsen i eventuelle uenigheder.

Dersom man ikke kan finde en løsning på nabotvister, kan man klage til bestyrelsen. Bestyrelsen vil som udgangspunkt arbejde mod at roe ned situationen. Det kan være via at begge parter sætter sig ned og tale ud sagen med en eller flere repræsentanter fra bestyrelsen tilstede som en neutral tredje part.

Dersom du ønsker at fremlægge en klage, så er det her nogle retningslinjer.

Klager leveres skriftlig til formand, per mail.

Klagen skal indeholde:

  • Navn, telefonnummer, e-mail og havenummer på den som klager. Havenummer, eventuelt navn, på den der klages over.
  • En kort forklaring på hvad klagen handler om
  • Hvad ønsker den som fremlægger klagen at få ud af at klage
  • Hvornår talte du sidst til vedkomne om sagen, og hvad blev der oplyst ved sidste samtale.

Klagen vil eventuelt fremlægges overfor den der klages over, så bestyrelsen kan få modpartens udtalelse.

I særlige tilfælde om man ønsker at være anonym, må det specifikt oplyses om. Vær da opmærksom på at det kan lægge bånd på hvad bestyrelsen kan gøre i dette tilfælde.

Fremtidig kontakt mellem parter og bestyrelsen vil fremgå via mail.

Klager der ikke opfylder disse kriterier vil blive forkastet.